AKU REDHA, ANDAI INI TAKDIRNYA UNTUKKU....



Thursday 26 January 2012

~ HaTi SeOrAnG KaWaN... ~


Kawan…
Bila aku pergi terlebih dahulu
Janganlah kalian cari aku
Kerana aku sedang sibuk
Dan janganlah kalian terus mencari
Kerana aku pergi…
Bukan untuk mengasingkan diri
Dan bila kalian ingin temui aku…
Pergilah menuju naluri hati
Dengan melewati jalan nubari
Kerana aku hanya inginkan
Senyum yang tulus dari raut wajah kalian
Untuk setiap jejak langkahku
Karana langkahku yang berikutnya
Mungkin akan lebih memberatkan
Karana hariku perlu diteruskan
Untuk suatu hal yang dipertanggungjawabkan
Tapi untuk sedikit waktu saat kumulai pergi
Langkahku akan sedikit diperlahankan
Karana destinasi persinggahanku
Belumku tahu rentaknya
Tetapi aku pasti akan terasa
Oleh seluruh waktu dalam hidupku
Akan keterasingan hidupku
Yang tertuliskan dalam sebuah catatan untukku
Ku titipkan seluruh nyanyian dan tulisan
Hanya untuk sekadar tinggalkan tempat bermain kita
Jagalah seluruh nyanyian
Dengan tetap dikumandangkan
Jagalah seluruh tulisan
Dengan segenap hati kalian
Karana itu adalah hiasan
yang aku punya disamping kalian
Wahai kawankku…
Aku rasa aku akan merindu
Ketika Bahagia saat bersamamu
Ketika kalian peduli akan tangisku
Ketika kita berjalan bersama
Untuk Mengejar semua mimpi-mimpi kita
Dan ketika cinta kita terhentak
Oleh sebuah senyuman yang membatu
Aku hanya inginkan senyuman
Bila dalam kenangan kalian
Aku dikatakan sebagai seorang KAWAN
Dan untuk cinta yang ku anggap sebuah kesempurnaan
Janganlah munculkan erti penyesalan
Karana ini adalah akhir
Dengan sebuah jalan kenangan yang tak akan berakhir

No comments:

Post a Comment