AKU REDHA, ANDAI INI TAKDIRNYA UNTUKKU....



Wednesday 27 March 2013

~ BuBuR ChA2 SpEcIaL UmMi... ~

 Satu malam Sabtu, sedang Hakim dok bace buku tibe2 dia menanye aku, Ummi2, bubur Cha2 tu ape? Sbelum aku jwp menerangkannye, aku menanye balik kenape? Ni haa... Dia menunjukkan aku Cerita yang bertajuk Bubur ChaCha.. Aku tersenyum setelah melihat, esoklah yer ummi tunjukkan
 Maka keesokkannye bertambahla agenda umminye ni. Untuk memasak bubur Cha2. Bubur ini kira versi orang2 kampung... Kenape aku cakap camtu? Sebabnye orang2 kt kampung jer yang ghajin mmbuatnye untuk dijadikan pencuci mulut. 




Berbalik kepada misi. Yang warna warni tu, aku beli timbang kat kedai. Bila dah masak, dia akan rasa kenyal2 gitu. Buatnye memang senang. Keledek yang dipotong dadu dan Cha2 direbus sampai kembang terlebih dahulu, campakkan gula melaka, gula pasir sikit, santan dan sedikit garam. Masak sehingga mendidih. Rasakan manis dan lemak bubur. Tutup api... Siap.. 



No comments:

Post a Comment