AKU REDHA, ANDAI INI TAKDIRNYA UNTUKKU....



Sunday 17 March 2013

~ RoKaM ??? ~



Rokam???? Apakah dia Rokam???? Mungkin tak ramai yang pernah dengar tentang buah rokam.


Ianya ala2 plum yang rasenye teramat+terlalulah masam. Bentuknya bulat seperti buah ceri. Warnanya ade pink, merah terang, merah hati dan merah gelap. Mungkin mengikut usia pertumbuhan kot.



Secara jujurnye selame aku hidup 35 tahun di bumi Allah ini, ini adalah pertama akali aku dipekenalkan dengan buah ini. Itu pun hasil pemberian Pn. Misofriah. Time mule2 dia tunjuk kat aku tu apabila terpandang, tekak punyelah terliur. Aku geram dengan warna dan jambak rokam itu. So dapat2 jer terus ngappp. Mak datuk aiii, rasenye Ya Rabbi... Perrrgggghhhh... Tak padan langsung rupe dengan rasa masamnya. Walau pun juicy rasa masamnya masih belum dapat mengatasi kegeraman aku kepada warna merah dan hitam itu. Terlalu masam. Masam yang amat2...

2 comments:

  1. kalau uli2 buah ni mcm kita uli tepung, boleh jadi manis eh?

    ReplyDelete
  2. Stelah dirujuk dgn yg arif, jwpnnye uli cmner pun wlau sampai lonyai rokam tu xkn berubah rase... Ttap msm & slamenye msm...

    ReplyDelete