AKU REDHA, ANDAI INI TAKDIRNYA UNTUKKU....



Monday 6 May 2013

~ SaLaH, SaLaH & SaLaH, BeRuLaNg X SaLaH... ~


Berkali2 aku cuba menjaga perkataan agar apa yg diucapkan oleh mulutku, x membuatkan hati orang terasa tapi apa kan daya manusia macam aku ni... Hanye insan biase. Ada saje salah dan silapnya... Lagi dijaga lagi banyak salah yang x disedari aku lakukannya. Huhuhu… Kekadang2 tu aku xde niat pun, cume slalunye perkataan yang baik aku tu jika salah 'nada' percakapannya akan jadikan ia satu kesalahan dan kesilapan jua... Oooohhhh…. Tidakkkk. Cian untuk diri sendiri. Biarpun apa yg aku maksudkan itu bermaksud baik untuk mempertahankan pendirian yang ade, menerangkan sebab musabab n jatuh bangunnye mengape n sbb ape tetapi kerna salah nada dan cara pemberitahuanku maka terjadilah perselisihan kerna salah pemahaman… Dan.. Benarlah manusia x sama corak pemikirannya. Bagi aku kata2ku ok saja.. Tapi yang mendengar mungkin lain cara fikirnya... Salah aku ker? Silap telingalah yang mendengarnye hingga boleh jadi salah kefahamannye. Benarlahkan ade yang berkate bercakap kurang boleh menggelakkan kesilapan dan menyakitkan hati orang... Aku nak kurang bercakap. Biau betul. Kalau itulah aku, maknenye antibodi badanku da susut. Dalam erti kate lain, badan xbrp nk sihat. @ senang cakap sakitla tu. Pape pun mintalah maaf. Dari ujung anak jari kaki sehinggalah ke ujung rambut. Aku ni spesisnye marah skejap. Xpuas ati, bom bam, bom bam… Dah abis ape yg trbuku. Da kire ok balik. Tapi ingatlah jugak yer, mungkin jika selepas hari itu, kurang teguran atau sapaan, percayalah mungkin blum sembuh lagi luke yang ade… Ahakkksss…...

No comments:

Post a Comment