AKU REDHA, ANDAI INI TAKDIRNYA UNTUKKU....



Tuesday 3 December 2013

~ BiLa ReZeKi ITu BuKaN HaK AkU... ~


Apa yang nak diceritakan yer, tajuknya macam di ataslah, bila rezeki itu, bukan hak aku, macam mane sekalipun memang bukan hak aku. Baru2 ini aku mendapat berita yang bagi aku agak menyedihkan dan mengecewakan. Penantian aku berakhir dengan berita yang bukan aku nantikan... Huhuhu.... Jauh di sudut hatiku berasa amat kecewa. Geram jugak bile difikirkan. Seolah2 pemberian yang nak diberi itu tidak ikhlas utk diberi. Namun bile aku fikirkan balik, rezeki kita rahsia Allah. Mungkin memang ditakdirkan ia bukan rezeki aku. Jd aku harus terima dengan redha. Terus aku beristighfar memandang aku telah keluh kecewa. Tak mengapalah jika sudah ditakdirkan rezeki itu bukan untuk aku. Tapi sebagai manusia biasa aku tetap tak dapat lari dari berasa sedikit terkilan.
Rasa sedih jugak mula2, tapi tu bukan rezeki aku kan, sebab Allah dah tetapkan itu bukan rezeki aku. Redha sajalah. Kalau dah memang bukan rezeki kita tetap tak kan jadi milik kita.. Sedangkan rezeki dah di mulut boleh terlepas yer x?

Namun, sebagai seorang muslim aku perlu memandang semua itu dari sudut yang positif. Di mana letaknya taqwa dan iman jika semua kejadian itu hendak dipersoalkan? Jalannya mudah...REDHA. Jika kita meredhai segala ketentuan ALLAH, insyaALLAH akan ada rezeki lain yang DIA kurniakan.

No comments:

Post a Comment