AKU REDHA, ANDAI INI TAKDIRNYA UNTUKKU....



Monday 2 December 2013

~ OhH... KcG KuDeE... ~


Teringin nak makan kcg rebus, wat la ckit ngonyel2 depan tv.. Sangat sesuai dijadikan sebagai snek waktu petang2. Biasenye kcg rebus ni jual kat pasor mlm. Tpkan kadang2 tu yg jual xmemenuhi selera tekak aku. Selalunye keras dan kurang lemak manis! Hahahaa... Dulukan aku xtau pun kcg rebus tu dr kcg kude... Rupe kcg kude pun aku xknal. Bile org ckp kcg kude tu yg org wat kcg rebus tu... Barulah dak shida ni paham. Hahahha... Kcg kude ni jugak glamour dlm masakan pariapa/minahci... slalunya dorg lenyek cicah dgn capati.. Bestnyee..... Kcg kude ni bagus tau kerana ianye merupakan bijirin yg membekalkan sumber zink,protein dan folat. Ia jugak memang kaya dengan fiber bagi mengawal pemakanan selain membekalkan karbohidrat bagi pesakit yang bermasalah dengan sensiviti insulin/diabetes dan rendah lemak serta sumber terbaik kalsium yang didapati sama banyak dengan yogurt yang hampir menyamai susu. Sebelum ni aku ingat susah la sgt nak rebus kcg kude ni.. Rupenye mudah la bebenau. Cume ia makan masa...



No comments:

Post a Comment