AKU REDHA, ANDAI INI TAKDIRNYA UNTUKKU....



Thursday 9 February 2012

~ SeNdU D HaTi... ~


Seakan luluh jiwa ini mendengar khabar itu,
Air mataku tanpa dipinta menderu-deru,
Hancur hatiku bagai ditusuk duri sembilu.
Walau apapun terjadi masih tebal rasa sayangku,
Untuk engkau yang selamanya bertakhta di hati ini.

Meski pun kasih sayangmu sepenuhnya belum kuraih,
Aku mohon jangan diri ini dipersenda dan disisih,
Hadir aku jauh sekali untuk mengocak yang jernih,
Tetapi aku hanya sekadar menumpang kasih.

Tuhan... rajukku masih bergelora,
Sakit perih lukaku masih terasa,
Namun hanya kesabaran dan kekuatan yang aku pinta,
Mohon aku berlapang dada,
Mogaku mampu memberi yang terbaik untuknya.
Yang sedih pedih sedayanya kulupakan,
Kuyakin di hujung gelap ada cahaya.
Aku mohon agar hati ini terjaga dan dipelihara,
Daripada rasa benci dan dendam yang tercela.

Aku hanya ingin membawa kenangan indah bersama,
Mengukir bahagia selagi masa masih bersisa.
Buatmu tak putus aku titipkan doa,
Hidup sejahtera dilimpahi rahmat-Nya,
Jua ucapan maaf dan terima kasih untuk segala-galanya.


P/S  :  Ummi Sayang Ayah...

No comments:

Post a Comment