AKU REDHA, ANDAI INI TAKDIRNYA UNTUKKU....



Tuesday 11 September 2012

~ PuDiNg TeTiBe SpEcIaL UmMi... ~



Puding tetibe.. Hehehe.... Disebabkan rajin yang terlebih, jadi nak habiskan masa yang ade tu maka dengan masak memasaklah dekat rumah.

Ini mmg projek tetibe ni... Ape taknye seminggu awal dari time yang aku rancangkan. Barang2nye sememangnye aku dah beli awal time shopping barang dapo nak masak untuk ari raye aritu.

Takde angin, takde ribut.. Bile barang2 udah ade di depan mate. Maka… Tetibe lancar aje tangan mengadun adunan PUDING LYCHEES SPECIAL UMMI ni... Adun ker??? Cam tak kene jer ek… Campak mencampak? Kasarlah plak bahasenye. Ehhh, tak kiralah ape pun jua prosesnye… Yang pentingnye aku yang buat..







Buat satu adunan yang rasa2nya cukuplah buat kami seisi keluarga berebut-rebut... Cukup2 sangat. Sempat jugaklah aku memfaraid kepada driver n pengasuh anak2 aku…

Hihihi... Seronok bila tengok makanan yang dimasak habis di makan. Nak2 bile nengok anak2 makan sambil menunjukkan lentiknye ibu jari menandakan bertapa sedapnya… Hahaha..

Last, Allya mengosongkan bekas adunan hingga licin...







Senang kerja ummi...

Alhamdulillah, projek tiba-tiba ni menjadi dan kena dgn rasa anak2... Walau pun benaunye ade barang yang tersilap masuk… Terover manis. Hehehehe.. Belasah jerla..

Next project... Tengoklah... Apa yang terlintas nak dimasak dan bahan-bahannya ada... Insya allah... Jadik ajer...

No comments:

Post a Comment