AKU REDHA, ANDAI INI TAKDIRNYA UNTUKKU....



Monday 29 April 2013

~ AkU Yg BeRsELiPaR... ~



Aku hanya berselipar. Sjujurnye bagi aku, ianye senang+mudah. Xde nk melecet2. Itulah perangai aku dari dulu. Yer ker dari dulu2??? Jap eeehh.. Dok pkir jap. Sesedarnye xla gitu. Dulu2 time mude2 boleh jer kasut bertumit. Time belajor dulu, jenuh menapak jauh. Boleh jer berkasut... Hahahahha... Mungkin faktor usia kot mngubah segalanya. Yer ker??? Macam xpulak... Mungkin ianye berkuatkuase semenjak aku telah beranak pinak gamai kot... Hahhh... ade kebenaran di statement itu. Aku lebih senang berselipar dari kasut bertumit atau bersandal. Senang untuk melangkah. Langkah menjadi pantas. Kalau berkasut nnti especially yg brtumit bile berjalan tu terasa langkah perlu disusun rapi... Oooohhh... Sungguh menyiksakan...

Nak2 bile dah kelambatan nk p opis. Kelam kabut bersiap. Bila keluar rumah terus jer sarung selipar. Perasan sangat da berkali2 driverku tegur. Manelah tau kot2 aku xsengaje menyarung selipar.. Hahahha... Jawapan aku, dengan muke selamber kasut ade kat opis. Aku ikut sedap badan jer... Melanyak ape jer yang aku suke... Hehehhe.... 

Apatah lagi kalau nak bersantai2, ronda2 KL ker, memang comfirm aku berselipar. Cam gitu sekali... Ahaaakkkkssss... Mane pergi pun aku tetap begitu. Buat muka bodo+slamber jer... Hikhikhik...
Aku ni jenis yang kalau suka sesuatu barang tu aku suka pakai yang tu jer la walaupun berlambak lagi barang yang lagi elok. Selipar jamban tu jugaklah yang aku sarung. Walaupun aku terase mesti ade mate2 yang tengok aku pakai mesti kau kata aku daif giler pompuan ni pakai selipar. Eeeehhh. Ade aku kisah? Kalau aku suka pakai yang tu aku akan pakai yang tu jerlah. Susahlah nak cari pengganti walaupon berlambak lagi yang lagi elok. Aku selesa aper...

Stakat ni blum ade lagi org yang brani menegur dgn peel perangai aku yang selamber tu. Tapikannnn.... Dia telah menegurku. Menegur dengan CARA YANG PALING BIJAK. Memilihkan kasut baru untukku. Menerangkan serba sedikit keistimewaan kasut tersebut yang baginye keselesaan pasti akan kurase... Dan yang paling menyedihkan. Sampai di 1 tempat dia mintak aku menukarkan selipar yang aku pakai dengan kasut tersebut. Aku hanye menurut perintah tanpa engkar sebarang alasan. Ape2 pun ati aku amat terase tau. Walaupun berkali2 dia memuji. Hukhukhuk (sambil menitis air mata+air idung...) Terpkir jugak aku... Adakah teguran untukku itu telah lame untuk dia tujukan? Adakah selame arini aku berjalan di sebelahnye, xbanyak sikit aku memalukannye. Adakah begitu???? Silalah jawap seikhlas ati.... 
 

No comments:

Post a Comment