AKU REDHA, ANDAI INI TAKDIRNYA UNTUKKU....



Wednesday 24 April 2013

~ TeRjAgE Dr LeNa... ~


Ini story glory mlm td. Tetibe kuterjage dari lena. Terjage yang seolah2 dikejut oleh seseorang... Dalam keadaan yang terperanjat. Pandang kiri kanan, xde sape pun yg terjage. Ank2 sumenye tido lena... Sape plak yang kjut aku ni... Iiiisssshhhh ade2 jerla dak shida ni. Amik handphone kupandang jam baru pukul 3.30 pagi.  Otak dok ligat memikir, sapelah plak yang kejut aku ni. Muke xnmpak. Xkisahlah pun sapekah dia. Tapi apekah tujuannye? Berniat baikkah dia??? Aaaahhhhh.... Wat sakit kpale mmikirkannye.... So, bile dah trjage ni ape lagi... Rutin biasalah... Mesti wajib check pintu. Manelah taukan... Bile dah pastikn sumenye dlm keadaan yg slamat n trkawal. Barulah dpt kusambung lenaku ini dgn aman. Itu nsib baik klau bleh sambung, kalau x alamatnye berjagelah mataku ini smpai ke pagi...

Pujuk punye pujuk si mate, nmpknye tipislah kali ini untuk kusambung lenaku. Dahku kate... Dalam kegelapan kurenungi siling. Tgok muke anak2 yg msih kcil. Terbayang kehidupan mereka pada mase dpn nnti. Ape yang akan terjadi... Ape yang akan berlaku... Aku akan pastikan mereka akan dapat yg terbaik. Aku sanggup bersusah payah agar kebahagiaan itu dpt mereka perolehi. Itu janjiku. Aku akan mengetepikan rasa penat dan jemu. Mengetepikan sebuah rindu dan kehidupan bagi melestarikan kehidupan yang lebih bermakna.

Ya... Allah, dalam derapan kesakitan langkah ini. Pastinya aku tetap menitip rasa berjuta kesyukuran, rasa keharuan dan rasa keupayaan diri hanya digerak dengan kehendak-Mu. Kekuatan diri yang hadir ini sebenarnya mampu mengubah sesuatu yang tidak pernah kuimpikan. Itu sudah semestinya.... 

Akhirnya, rasa resah, rasa bimbang, rasa sangsi dan pelbagai rasa telah menjadi sebati dalam diri.  Dalam rasa2 itulah kuyakini bahawa rasa itulah yang membawa titik-titik perubahan dalam diri dan kehidupan. Membentuk dan mencantum kembali menjadi rasa utuh, rasa cekal, rasa yakin dan rasa tanggungjawab. Yakin keupayaan diri untuk mencermin detik-detik lalu. Kini tiba masanya tanggungjawab itu digalas dengan penuh keikhlasan.  Ah, betapa sukarnya melalui denai-denai kehidupan ini...

Ku memerlukan perangsang agar aku tidak terkulai di sini...

Shida...
Teruskan impianmu..
Shida...
Teruskan hasratmu...
Shida..
Aturkan langkah selangkahmu...
Shida...
Kau berhak untuk memperolehinya...

Dan atas perangsang dan rangsangan itu... Aku mengukir senyuman, bahawa dendamku pasti akan terbayar pabila menatap... Sebuah kemenangan...

Alamak... Da pkul 5, wajib bangunnnn..... Nak wat bfast untuk ank2...

No comments:

Post a Comment