AKU REDHA, ANDAI INI TAKDIRNYA UNTUKKU....



Sunday 11 November 2012

~ BaNgKiTlAh... ~



Pagi tu dalam 4 lebih aku terjaga. Macam biase, perkara pertama yang aku akan buat adalah melihat handphone. Pertama melihat jam, dalam hati berkata masih ade 1 jam lagi untuk aku menyambung tidoku. Keduanye aku terpandangkan ade 1 msg yang aku terima. Msg diterima dalam pukul 1 lebih. Semestinya dah tido awal, so xkan aku nak bace n reply plakkan...

Text tersebut dibaca. Niat untuk menyambung tido tadi, terkubur dek memikirkan maksud yang tersurat dan tersirat msg tersebut. Sekilas, memang aku tak faham kenapa sangat drastik keputusan yang diambil. Kumohon agar dia diberi kekuatan dalam mengharungi ujian, mohon ditabahkan dan disabarkan hatinya untuk mengharungi dugaan yang telah diperuntukkan untuknya.

Setelah mendapat penerangan daripada beliau barulah aku faham. Aku sekadar seorang adik pendengar yang setia, memberi pendapat sekiranya perlu, menyejuk dan menenangkan hati sedaya yang mampu. Nasihatku jangan terlalu ikutkan kesedihan, terlalu lemah dengan godaan syaitan yang sememangya diberi tugas untuk menjatuhkan dengan pelbagai cara. Pastikan diri menjadi kuat, memperhebatkan lagi kemampuan diri. Fikir2kanlah. Pilihan berada di tangan. Samada untuk terus bergelumang dengan kesedihan atau keluar dari kesedihan. Bangkitlah dari kesedihan tersebut..... 

No comments:

Post a Comment