AKU REDHA, ANDAI INI TAKDIRNYA UNTUKKU....



Thursday 15 November 2012

~ PiSaNg NaNgKa GoReNg SpEcIaL UmMi... ~




Cuaca cerah di petang hari seperti hari ini, sedap juga kalau dapat menikmati Pisang Nipah Goreng dengan seteko Kopi Hangat. Sure Umpphh!!. Hati aku berkata2. Balik kerja, sebaik sampai di rumah sahaja, aku bergegas ke dapur untuk merealisasikan ape yang dibisik oleh hatiku tadi. Maka menggoreng pisanglah aku untuk dibuat minum petang kami anak beranak. Enak sekali dapat menjamu pisang goreng panas beramai-ramai. Besar-besar pulak tu. Aku kupas kulit pisang dan kerat 4 pisang nipah itu. Itu yang jadi menimbun penuh sepinggan. Puas kami anak beranak makan, alhamdulillah... kalau beli semestinye tak dapat nak menikmati rasa macam tu.... Berkat masak sendiri...






No comments:

Post a Comment