AKU REDHA, ANDAI INI TAKDIRNYA UNTUKKU....



Tuesday 6 November 2012

~ UmMi! BuAt CeNdAwAn GoReNg BoLeH...? ~


Jarang sekali nak dengar anak2 aku request makanan untuk aku masak.




Biasa bila aku tanya,
"Apa-apa pun boleh mi!"

Atau paling lebih mereka nak telur goreng. Tapi sejak pertama kali aku buat cendawan goreng hari tu, semalam ada yang minta nak cendawan goreng lagi.
Siapa????Anak aku yang paling banyak mulut Yayalah...Siapa lagi??? Hehehe...

Aku pulak bila anak dah minta tu, tambah seronok nak buat selalukan.
Kalau tak balik2 lauk hampir serupa aje. Percaya tak kalau aku katakan cendawan sedap kalau digoreng begitu saja. Just lumur dengan serbuk kunyit+garam jer. Itulah dia Cendawan Goreng Special Ummi. Madang special ek.. Ehhh, sukati ler. Yang bestnye, kalau tak tahu itu cendawan, dah rasa macam sotong goreng pun yer juga.



Cendawan goreng semalam, sekali buat gorengan pertama terus licin.
Tak sempat nak ambil gambar, untuk yang gorengan kedua barulah dapat amik gambar. Itu pun disebabkan da sound bagitau awal2. Kalau tidak alamatnye sayupler.... Tinggal pinggan kosong jerla... Hehehehe...

No comments:

Post a Comment