AKU REDHA, ANDAI INI TAKDIRNYA UNTUKKU....



Tuesday 13 November 2012

~ HuJaN Oh HuJaN... ~



Musim Hujan & Deepavali
Ade kaitan ker???
Tpkan pernah terdengar orang tua2 bercakap
Musim hujan hanya sampai deepavali jer
Musim hujan lebat berkurangan & kawasan yang mengalami banjir akan kembali surut
Eeerrmmm.. Yer ker? Aku pun tak pasti
Tapi yg aku perasan smlm hujan yang lebat semakin reda dah
Dah tak lebat macam seminggu lepas
Panas sampai petang pastu mlm pun sekadar rintik2 jer
Dah tak de guruh kilat berdentum


Eeerrrrmmm… Aku rasa ade betul jugak kot ckp org tua2
Mungkin dorang bercakap dr pemerhatian dan pengalaman dorang kot

Ape yg aku suka bila musim hujan semakin reda
Kain baju aku berbau segar dengan bau soflan
Takdelah bau hapak lembab

Tpkan musim hujan jugak best sbb tido semakin lena
Anak2 pun lena ... takde yg asyik selak baju tergaru2 akibat dek kepeluhan

Apa2 pun, aku bersyukur dengan keindahan yang Allah swt kurniakan….

 

No comments:

Post a Comment