AKU REDHA, ANDAI INI TAKDIRNYA UNTUKKU....



Thursday 18 July 2013

~ NaNa KeMaRuK FNJ... ~

Ni aku nak cerita kisah anak aku dak Nana & tdung Fareeda... Nyata Jelita... (FNJ). Heheheheheh... Sajer jer nak cerita... Sejak kluarnye iklan tdung FNJ yang gojes2 tu kat TV, ari2 dia dok desaq aku belikan untuknye tdung Fareeda. Aku xcakap banyak just angguk jer. Dia siap sound lg kat aku, nnti ummi dapat gaji, ummi jgn lupe belikan Nana tdung Fareeda tau. Nana nak pakai. Saper jer pakai tdung tu mesti jadik cantik. Aku jawap yer ker? So ummi xpkai Fareeda, ummi xcantikla ek... Sedihnye ati... Dokla wat2 ngajuk. Cepat jer dia jawap, xla.. Ummi Nana cantik. Pakai ape pun cantik. Tapi ummi gemukla.. What??? Ni dah lebih ni... Tersentap jiwa mokcik oooiii...

Aku bagitau dia yang tudung Fareeda ni mahei bebenor, org jual kat internet tu smpai RM 200++. Dia kate yer ker mahal? Tu kawan ummi Achik Linda tu boleh jer beli. Aku jawap lagi, Achik Linda tu banyak duit, sebab tu dia bleh jer nak beli. Nak dijadikan cerita, 1 ari tu aku dah terbeli tudung yang ala2 Fareeda yang popular tu. Hargenye /3 dari Fareeda ori. Xdapat ori dapat klon pun kire bersyukurlahkan. Bawak jer balik, aku tunjuklah kat Nana. Anak aku yg sorg ni kalau nak tayang hal org2 pompuan ni bagus. Biasenye dia akan tgok, belek  n siap bagi komen lagi tu.  Yang lain tu xbleh pakai. Macam xde perasaan. Hahahha... Bile dia tgok jer, trus dia sarung kat kpale ngadap depan cermin. Lepas selai, selai... (Banyak elai aku beli tu... Huhuhu...). Teruje sungguh dia. Ummi, ini Nana punyekan. Issshhh... Xla, ini umminye. Kan besar sizenye, Nananye nanti ummi belikan yer... Dia angguk dengan muke yang sedih...

Untuk memenuhi hasrat Nana, dapat gak aku belikan dia 2 helai tdung ala2 Fareeda... Satu tu “Butterfly” n satu lagi tu “Sweet Love”. .. Dapat jer, tudung idaman kalbu, senyumnye sampai ke telinga.  Nyempat dia bisik lagi kat aku tu, ummi... nanti belikan Nana banyak2 lagi tau tdung Fareeda...  Banyak yer... Banyakla ko.....













No comments:

Post a Comment