AKU REDHA, ANDAI INI TAKDIRNYA UNTUKKU....



Thursday 18 July 2013

~ SuP IkAn MeRaH SpEcIaL UmMi... ~

Walau pun aku jarang masak ikan tp benaunye aku tersangatlah suke ikan besar2. Macam ikan tenggiri, ikan parang, ikan merah. Maksudnya ikan tu dipotong sekeping2. Ikan2 camtu masak ape pun sedapkan… Aritu g pasar pagi, jenguk kat tempat org jual ikan, ada plak ikan merah yang sizenye besar sgt... Aku tanya harga kat adik tu, mak aiii... RM26 sekilo... Adik tu kate ikan merah ni gred A. Ikan pun ade gred ker? Adik tu cakap lagi, gred A mahal sikit tapi isinya confirm lembut.. Kalau yg gred B plak, murah sikit tapi isi dia keras bile dimasak..

Aaahhhh, disebabkan tekak aku teringin ssangat.. X kirelah tu janji fresh, x hanyir n sedap bile dah dimakan, kirelah oklah tu… Bab gred2 ni, tolak tepilah. So aku beli lah ½ ekor. aku mintak adik tu potong 6 bahagian, sbb mmg besar sgt2..


Tapi isi dia putih lembut fresh lagi.. Iiisssk.. Sedapnye aiii..
Dalam fikiran macam2 menu aku nk masak.. Nak2 bulan Ramadhan nikan… Hihihi..
Masak kari, sweet sour.. At last, pikir2 semula, asyik lemak2 minyak2 jer. Jom ape kate kita masak sup ajer nak x? Lagipun lame x makan sup ikannnn kaannnnn....

Dan akhirnya ini laa hasilnyer... Sup Ikan Merah Special Ummi...





Masak sup sempoi untuk aku n anak beranak. Hirup kuah dengan nasi panas2 sedapnye perrgghhhh… Pas tu buatlah pulak sambal kering ikan bilis. Mmg ngam lah pada tekak aku ni haaa.. Sendiri masak dan sendiri yang nak makan kan. Belasah jerlah, asalkan perut kenyang. Alhamdulillah…



No comments:

Post a Comment