AKU REDHA, ANDAI INI TAKDIRNYA UNTUKKU....



Thursday 11 July 2013

~ SiBuKnYe... ~


Kring! Kring! (Kring2 ker????) Aku memandang sekilas ke arah skrin HP yang menyala. Ah, dotdot yang menelefon aku rupanya! Sambil tersenyum panjang melihat dia yang menelefonku.. Seperti biase, acapkalinya aku tidak akan menjawab panggilannya.Berbunyilah wahai sang HP, penat nanti senyaplah yer…
Maaflah yer aku sibuk… Sempat aku melirik ke arah keliling mejaku yang terpampang indah fail berselerakan di hadapan mata. Erk? Teruknye! Oh tidak!
Shida2."Kau ni forever busy. Apa kau buat sebenarnya ek…?"



Lemah sungguh nak menjawab soalan tu sebenarnya. Aku tahu, semua orang sibuk dan aku tahu, aku memang lagi sibuk daripada semua orang. Apa perlu aku jawab? Memang semua kerja2ku telah aku susun cantik dengan teliti setiap minggu supaya aku tak lari daripada due datenye. Itulah aku dengan dunia aku yang sememangnya sibuk.


Aku akui, kesibukan aku ada masanya mencalar hati sesetengah pihak kerana jadual aku sentiasa sibuk…

Namun, aku hargai dan gembira dengan mereka yang sentiasa memahami diri ini. Bila aku senyap, tidak bermakna dilupakan, aku sentiasa ingat. Cuma, aku ada matlamat diri sendiri yang aku mahu. Itu cara aku bekerja…


Aku mahu mencapai apa yang aku mahukan. Tambahan pula, kini aku cuba melalui suatu proses perubahan ke arah yang lebih baik dan ianya ternyata sungguh mendugakan!

Aku hanya insan biasa yang bekerja dengan menunaikan segala arahan yang diarahkan dan akan aku cuba melaksanakan setiap tanggungjawab yang telah dipertanggungjawabkan dengan terbaik dan sebaik yang mungkin…                         Insya Allah..


No comments:

Post a Comment