AKU REDHA, ANDAI INI TAKDIRNYA UNTUKKU....



Tuesday 16 July 2013

~ PeLaNdUk DuA TiGa RuPa... ~


Pernah tak, spanjang dalam kehidupan, terjumpa pelanduk dua serupa? Sejibik sejiban… Pernah? Scara jujurnye seumo hidup da 35 tahun ni, lomlah lg aku menjumpai dengan mata+kpale sndiri sesiape yg sepelanduk dengan aku… Kalau jumpe, xtaulah nak kate cmner… Mau meletup kot. Ikhlasnye dsudut hati nubari ni naklah sangat berdepan dengan pelanduk2 aku tu… Mesti time tu aku sendiri akan konfiuskan, eh, macam akulah! Samalah… Subhanallah…. Tentu rasa macam aku tengok diri aku sendiri kan? Sapu-sapu bijik mata sebab tak percaya. Heheheh.. Dapat aku membayangkan suasana sedemikian…

Cakap pasal pelanduk dua tiga rupa nikan, aku ni benaunye nak citer, aku dibagitahu oleh buah hati yang dirinya jumpe pompuan sepelanduk aku??
Memula aku takdelah nak ambil serius sangat. Ingat dia sekadar mahu berlawak tapi kalau dah asyik cakap dengan penuh keterujaan segala2nye adalah sama jer, mesti ada betul+shahihnya kat situ kan??


Percaya @ x, ini adalah kali ke2 dia berjumpe dengan pelanduk2ku… Yang aku pelik tu, kenapa hanye dia sahaja yang berjumpe? Tak orang lain, atau empunye diri aku ni sendiri. Yang buat aku teruja bebenau tu, buah hati cakap, pelanduk ni dahlah mukanye iras2 aku. Susuk badan dan tubuhnye pun serupe. Cara pakaian n tudungnye pun ala2 aku. Senang citer dr ujung kpale hingga ujung kaki miripnye ke diri aku ni haa…

Chisss… Siap buah hati bagitau lagi tu “Betul mi… pompuan tu pakai macam baju ummi yang warna ala2 pink tu.. Yang ummi pernah pakai tu…”.  Yang xbestnye tu cara makan n kunyah pun ala2 aku gitu… Dan secara kebetulannye, buah hati aku terjumpe pelanduk2 aku itu comfirm di tempat makan. Pelanduk pertama jumpenye di Cafeteria Hospital. Tu siap dengan anak plak tu. Itu pelanduk aku yang pertama sekali dia jumpa. Ingatkan habis kat situ jer . Kemudian, aku tak sangka... Dia akan jumpa pelanduk aku buat kali kedua... Huhuhu... Pelik tapi benar. Yang pelanduk keduanye di Medan Selera. Mentang2lah aku ni kuat makan. Terserempak dengan pelanduk pun hanya kat tempat makan. Huhuhu...
Disebabkan kerana kerupaan+kesamaan tu, buah hati doklah memerhati+menenun pikirkan pelanduk2 tu adalah aku… Pikir2 balik dah macam copy-pastelah plak.


Mane mungkin, aku berada di sane sedangkan aku dengan sihat sejahteranya berada di Melaka… Yang aku musykil, tak sangka muka aku ni ada klon di KL.  Tempat lain xdelah plak. Orang lain xdelah plak bercerita. Kira2nye budget xjumpelah tukan.. Nasib baiklah buah hati x menegur. Bila dah tersalah orang, alangkah malunye… Comfirm pelanduk2 tu pkir ni taktik nak ngurat dorang kot. Hahahaha…Eeeerrrrmmmm... Lupe aku nak tanye, cantiknye pelanduk2ku itu adakah secantik diriku ini… Cantik ker???? Ahaakkkkkssss…

Ok3... Papepun, aku kena terima, yang dalam dunia ni, ada 7 muka seiras sama macam akukan? Aku tak pasti la ape yang org ckp tu betul ke tak??? Maknanye aku dah jumpa 2 daripada 7 orang yg sama muke mcm aku...

Hikmahnya :- 'Allah temukan dengan orang lain yang seiras dengan orang yang kita kenali supaya kita tak lupa kepada dia yang pernah jadi sebahagian dari hidup kita..."                           So untuk buah hati, renung2kanlah....

No comments:

Post a Comment