AKU REDHA, ANDAI INI TAKDIRNYA UNTUKKU....



Monday 5 August 2013

~ MaRiNaTeD LaMb ShOuLdEr SpEcIaL UmMi... ~

First time aku cube ni.. Benaunye setiap kali ke Mydin aku ade beberapa kali tengok Marinated Lamb Shouler ni. Nak beli hati berbelah lagi. Ok ker x, dagingnye... Last2 belilah jugak sekeping. Untuk cubaaaannn. X salahkan kalau mencube.
Sampai jer uma, dengan penuh bersemangat wajanye aku masak lauk untuk berbuke dahulu. Settle sume barulah aku mulekan project memasak lamb ni. Mule2 dengan gunekan api yang kecil, aku panaskan mentega, aku xgune minyak takut nanti merecik2.
Bile lamb da masak, bau daging mula semerbak. Myralah yang pertama berlari ke dapur.. Ummi dah masak ker..?? Myra nak.. nak.. nak... Sedapnya bauuu ummi...
Bile rase, peerrgghhh... Sedapnye. Sedap sungguh..  Kesedapan rempah yang menyaluti daging betul2 sedap. Dagingnye sangat lembut. 
Daging tak kering, lembab2 gitu.. Daging dimasak dengan sempurna sekali.
Sangat lembut dan tak tergambar kesedapannye...
Melihatkan aku meratah Lamb Chop Special Ummi ni buatkan anak2 menelan air liur. Hehehehe... Kami berkongsi makan dan merasa. Sikit same sikit, banyak same banyakkan... Melihatkan Myra dah mula menjilat garfu bila lamb chop sudah tak bersisa di pinggan.. Aduh!! Kesiannye anak ummi. Ummi nak lagi.. Aku tersenyum sambil menggelengkan telapak tangan. Mane ade lagi.. Dah habislaa.... Ummi msakla lagi sambil mengunggis tulang kambing yang dah tak bersisa..
Nanti2la ummi buat yer... Bile??? Serentak semua bersuara. Eeerrrmm... bila ummi cutila. Aalaaaa... Lemah suara kedengaran. Ok2, nnti ummi p Mydin, ummi beli daging n masak yer...  Hehehhee...





No comments:

Post a Comment