AKU REDHA, ANDAI INI TAKDIRNYA UNTUKKU....



Monday 5 August 2013

~ NaSi AyAm SpEcIaL UmMi... ~


Ade sekali petang Sabtu tu aku dengan anak2 ke Pasar Ramadhan. Sememangnye niat aku nak beli kuih jer sebab lauk semuanye aku masak sendiri. Masa sampai tu dalam hati dah cakap siap2 kat diri sendiri *Shida, ingat beli kuih jer jangan gatai2 beli makanan lain.. Sampai jer laju2 aku cari kuih pelita n murtabak daging. Sememangnye itu pilihan wajib tekakku bile ke Pasar Ramadhan. Anak2 plak tengok kuih itu nak beli, tengok kuih ini nak beli. Naik rambang mata dorang. Aku nak melarang kesian plak dorang berpuase. Last2 aku tunaikanlah jugak. Tapi beli dalam kuantiti yang sedikit dengan pilihan yang pelbagai. Otw balik tu, sekali mata terpandang Nasi Ayam Hainan… Peerrgghhhh nampak sedapnye, bau ayam yang dicincang2 menusuk2 ke lubang hidungku. Sabar Shida, sabarrrr… Teringat plak lauk yang dah dimasak d rumah. Lagipun nasi ayam yang dijual tu dahlah harganye bleh tahan, ayamnye plak cenonet jer. Xpelah, soknye ari Ahad, aku masih bekesempatan untuk masak nasi ayam…. Alhamdulillah, seperti yang dirancangkan aku telah berjaya menghasilkan Nasi Ayam Special Ummi yang sangat sedap, sangat istimewa. Keenakannya sehinggakan aku dan anak2 makan nasi ayam sebanyak 2 kali, sebagai brbuke pause pukul 7.26 mlm dan pukul 12.30 tgh mlm. makan lagi sekali. Konon2 moreh+sahurlah tu. Huhuhu….











No comments:

Post a Comment