AKU REDHA, ANDAI INI TAKDIRNYA UNTUKKU....



Sunday 4 August 2013

~ MaSaK LeMaK KeTaM SpEcIaL UmMi... ~

Sebenarnyer aku suka sangat masak ketam ni... Memanglah sedapkan makan ketam ni.. Tapi tu lah... Susah nak makan. Siangnye apetah lagi... Manyak rumit oooo... Walaupun payah jugak nak makan dia, sampahnye yg banyak dan kadang2 isinye sikit jer... Tapi, tetap ianye menjadi pilihan. Jangan kate aku, anak2 pun same suke makan ketam. Kalau p pasar, awal2 anak dah mintak belikan ketam. Puas umminye dok jengkit2 meninjau2 nengokkan ade ke tidak. Kalau ade yg size bsar, comfirm ummi rembat. Xdapat yg besar, yg kecik2 pun umminye zass jer. Alhamdulillah rezeki anak2 akhirnyer dapat jugak ketam walaupun sizenye tomei... Kebetulan tinggal 6 ekor aje.. Aku pun beli ajelah 6 ekor jadi lah sorang sekor.. 

Aku pernah terdengar org tua2 kate, kalau nak beli ketam, beli masa bulan mengambang, isinya padat. Yer ker???

Mungkin suratan atau kebetulan, ketam yang aku beli ni mmg padat isinya...

Sekarang bulan tgh penuh mengambang ker???.. Bulan ummi yang mengambang adela... Hehehhe
Waaaaa... Bukan main seronok tengok anak2 meratah ketam. Habis licin pinggan. Masak Lemak Ketam Special Ummi ni kene pada tekak anak2 akulah tu. Bagus2... Aiiii... ilang terus penat umminye memasak...





No comments:

Post a Comment