AKU REDHA, ANDAI INI TAKDIRNYA UNTUKKU....



Sunday 4 August 2013

~ UbAt SaKiT TeKaK... ~

Ni nak story glory ni, puase seminggu aritu aku diserang sakit tekak.. Batuk yang acapkali, pastu tup2 hilang suara… Suara hilang? Haaa... Sebenarnya aku sendiri pun tak tau kenapa n apa puncenye. Nak kate musim jerebu, 2 minggu dah berlalu lamenye. Mungkin Allah nak suruh rase macam mane perasaan orang bisu kot... Huhuhu... @ pun Allah nak bagi suare aku rehat beberapa hari kott..(tu lah, asyik bercakap+membebel jer kejenye..) Hehehhee.. Pape2 pun, seharusnye berfikiran positiflah yer...

Tapi mungkin juga kerana aku kerap minum ais! (Tak mungkin, tak mungkin... Aku dah xjamah ais sekian 5 tahun lamenye) Mungkin juga kerana cuaca terlalu panas ! (Eeerrrmm, boleh jadik jugak)

Dan... dan... Ape lagi tanpa menanti aku telah mula mengamalkan petua tradisional aku ni haaa... Pulun dian semahu2nye... Walau perit terase di tekak, telan tetap telan... Peerrgghhh. Tak mendukacitakan. Best sangat2. Walau bagaimanapun, penyakit sakit tekak dan hilang suara ni memang kerap terjadi pada diri aku... 1-2 ari batuk, ari ke3 trus ilang itu suare.... Hehehehe...





No comments:

Post a Comment