AKU REDHA, ANDAI INI TAKDIRNYA UNTUKKU....



Thursday 22 August 2013

~ PrOjEk MeGa RaYe 1 & 2... ~

Konon aritu sbelum gaye nak post citer ni, tapi kekangan mase yang xmengizinkan… Almaklumlah aku sebagai hambaNya hanya mampu merancang, hanya Allah Penentu KetentuanNya.. Eeeceeeehhhhh…. Ayat xmenahan tu. Bukannye citer ape pun, macam gah jer bunyinye ekkk. Padahal hakikat citernye di level suam2 kuku jer… Biaselah tu, ayat perlu GAH barulah seiring dan sejalan dengan empunya blog ini yer… Ahaakkkksss…
Tercetusnya idea membuat PROJEK MEGA ini adalah kerana setiap hari di sepanjang bulan Ramadhan, pagi dan petang aku disogok dengan citer luahan rase ati dia yang xckup rehat+tdo ekoran drpd buat kuih raye yang menimbun2 tempahannye n sakit2 pinggang menjahit langsir dengan pelbagai style tempahan jiran2 tetangganye… ( Bukannye ape tu aku paham bebenau, dari nada n bunga2 ayat tu benaunye ade unsur2 keriakkan dia nak bagitau aku bahawasanye dia tu pandai buat kuih n jahit langsir, walaupun xpernah masuk class... Eeekkkk eelllleeehhh, dia ingat aku ni kaki bangku ker??? Dia xtau aku ni, walaupun xseni n xexpert, tapi kalau nak buat bolehlah. Comfirm jadiknye… Cume aku ni xla nak menunjukkkan… )
Oklah xleh nak type citer panjang2la karang teremolah plak. Kan ker da set kat jiwa dan raga. Dalam mood Syawal ni, ati mau baik, sanubari mau riang+gumbira n muke mau senyum jer… So, nyahkanla citer2 sadis tu. Terus kpd tajuk entry yer iaitu Terhasilnya Projek Mega Raye 2013 yg Per1 iaitu adalah membuat biskut raye yang lamer giler aku xmembuatnye. Ingat2 balik nostalgia buat kuih raye air tangan sendiri ni adalah di mase zaman anak dara dulu. Cube bayangkan… Tu zaman anak dara, skrang da anak 5. X btul lamenye tu???? Iiisssshhhhh aaaiii… Inipun di atas dorongan dan bantuan anak2 aku… Kalau tidaakkkkk… Untuk tahun ni aku x buat banyak just 3 jnis jer pun. Itupun yang simple2 jer. Eeeehhh.. Kira ok ape, tahun ni 3 jnis, mnelah tau tahun depan up lagi 3 jnis, da jadik 6 jnis… Banyak tu. N tahun2 depannye lagi???? Usaha Tetap Jaya. InsyaAllah….




Terhasilnya Projek Mega Raye 2013 yg Ke2 plak iaitu Menjahit Langsir Dengan Tangan Sendiri… Hahhh… Jangan tanjat.. Tak pernah2 aku nak menjahit langsir sendiri. Sebelum2 ni time arwah suamiku ada dia yang jahit sendiri. Jangan pelik yer, bukan si isteri yang jahit tapi si suami. Almaklumlah si isteri tu kan ala2 gitu. Lepas dia dah xde, aku beli jer langsir yang dah jual siap2 kt shopping. Tapi untuk tahun 2013 ni aku mencipta sejarah… Walaupun last minit seminggu lagi nak raye baru aku terhegeh2 nak pegi beli tapi akhirnye siap jugak terpasang sehari sebelum ari raye. Lagipun aku hanye jahit lurus jer pun, takde scallop atau fesyen2. So.. tak de ape yang nak dibanggakan di mata orang tapi di mata aku dan anak2... Akulah Yang Terhebat.... Hehehehhe....


No comments:

Post a Comment