AKU REDHA, ANDAI INI TAKDIRNYA UNTUKKU....



Monday 26 August 2013

~ PMR 2/2013 : MeNjAhIt LaNgSiR SeNdiRi... ~


Kenang2 balik psal jahit langsir raye ni, tersenyum gak aku sendiri. Yerla ape xnye, dahla first time jahit sendiri, beli plak tu da last minit. Ari keje comfirm xterlayan aku nak membeleknye. Harapkan ari Sabtu n Ahad jerla. 







Tengah dok siapkan, baru jahit separuh jalan ati doklah confius dengan ketinggian railling rumah. Betul ker x ni. Betul ker x ni… Rasenye dah lebih dari 5 kali ukur pun tapi aku masih ragu2 gak. Aku gunting ikut ketinggian yang ideal. Buah hati aku asyikla dok memesan potong langsir tu tengok betul2. Salah potong kalau panjang2 meleret sapu lantai tak cantik jugak, eloknye kalau dapat yang ngam2 jer ketinggiannye… Time jahit tampalkan tape putih atas tu, aku tawakal jerla. 







Lantaklah senget ker pendek ker… Aku jahit untuk rumah aku sendiri. Bukannye aku jahit untuk rumah orangkan… Hasilnye, bile aku ukur balik yang dah siap tu, Alhamdulillah… Sumenye sama panjang, tiade yg senget sebelah… Dan ketinggiannye pun ngam2 soiiii…. Ape2 pun kalau ade pada pandangan mate yang kate cantik, mungkin bukan pada jahitan tapi mungkin pada langsir itu sendiri. Sesape yg nak kutuk pade hasilnye, aku terima dan akanku jadikan ia sebagai pendorong untuk menjahit dengan lebih teliti di lain kali. Insya Allah….

No comments:

Post a Comment