AKU REDHA, ANDAI INI TAKDIRNYA UNTUKKU....



Monday 22 October 2012

~ MuKe TeMbOk YeRrR.... ~


Ketika itu aku memang rasa nak tergelak.. Macam-macam ragam manusia kan.. Ada yang jenis baik gila, ada yang jenis sensitif tahap gaban, ada plak yang muka tembok... Haiiii, macam-macam perangai. Tapi itulah, mungkin bila dah selalu sangat kena marahlah, rasa diri jadi tumpul, kosong.. Macamana orang perli n sindir pun. Tak ada perasaan dah.. Dulu masa awal-awal, aku lihat pandangan beliau macam singa nak terkam orang apabila dimarah atau disindir.. Tapi sekarang, aku rasa dia buat macam nyamuk yang lalu sebelah telinga dan terbang pergi.. Jawapan kepada setiap soalan bukan main lagi, tapi tindakan n hasilnya KOSONG... Aku sedar, inilah asam garam kehidupan.. Bumi mana yang tak ditimpa hujan..Lagipun, mesti dia menganggap tak mampu nak puaskan hati semua orang.. Iya tak? Harap2 masa yang berlalu dan akan datang itulah yang akan memahamkan dia. Dan aku harap satu hari nanti semuanya akan berjalan lancar. Tapi sikap kene ubahlah. InsyaALLAH, dengan izinNYA..

No comments:

Post a Comment