AKU REDHA, ANDAI INI TAKDIRNYA UNTUKKU....



Tuesday 23 October 2012

~ TrAgEdI OkToBeR 2012... ~


Huhuhu.... Masuk awal bulan oktober... Lebih tepat lagi 1 Oktober 2012, siape yang menyangka ada perkara yang tak diingini berlaku. Mcm2 hal... Perkara nak berlaku, x leh nak jangka, kite hati2, orang lak langgar...

Pagi tu, dalam 7.20 pagi masa nak g keje di Jalan Pengkalan Badak waktu dalam perjalanan tibe2 aku rasa kereta telah dihentam kuat dari arah belakang.

Yang pasti driver aku x salah. Betul di laluannye. Bila kete dpan nak masuk simpang.. Dia bawak slow. Sbb mmg x leh nak ke laluan kiri. Kete banyak. Dentuman yang sangat jelas kedengaran bunyinya akibat dek berlaga dengan kenderaan lain... Tibe2 datang moto dari belakang trus hentam kete driver. Driver trus tarik handbreak... Jadik x lah kena kete dpan... Itupun dah beberapa inci lagi nk cium kete dpan... Waktu tu.. Cepat2 aku usha cermin sisi kiri.. Terdengar suara perempuan menyebut MATI!!!… Ahhhh, sudah hati dah cuak giler.. Berderau darahku dibuatnye. Mati ker????

Sepantasnya driverku cepat2 ke sisi jalan untuk parking dan melihat kejadian apa yang berlaku sebenarnya... Sebab nak tgk body kereta... Aku dah risau ni.. Mesti remuk giler dek hentaman yang kuat… huhuhu
Aku tak sanggup ke tempat kejadian, ketika itu aku masih lagi terperanjat dan degupan jantungku masih kencang. Aku cume turun dan check.... Ermmmmmmmm.... Boleh tahan gak remukannye...



Yang langgar kete driver aku ialah moto yang dipandu oleh sorang budak keling. X sangka kecelakaan berlaku... Nasib baik yang langgar tu mmg tau salah dia... Tp kenalah bayar sbb dia yang langgar.... Memang dah terang2 salah dia. Bayar2 gak tapi dalam mase yang same gak report polis tetap kene buat... 








Walaupun ade suara2 yg mengatakan, bile da report polis kite da xbleh nk mintak ape2 ganti rugi... Ehhh, aku pedulik hapa, memandangkan itu budak keling sememangnya cakap putar belit so sebagai langkah2 keselamatan report polis tetap dibuat.... Untung baik jugak tindakan ni dibuat, banyak hikmahnye.... Alhamdulillah...

No comments:

Post a Comment