AKU REDHA, ANDAI INI TAKDIRNYA UNTUKKU....



Thursday 21 November 2013

~ BaNdUnG : AkU DaTaNg... ~


Sekali sekala bercuti untuk menghilangkan penat badan sememangnya diperlukan kan kan.. . Almaklumlahkan kekadang kita ini bekerja sampai tak hingat nak berehat. Itu yang badan tua sebelum masanya tu...

Ni nk start cter ni… Panjangnye cter tau... Sejauh tempat yg p ni jugakla... Mau 6-7 entry. Akhirnya berjaya juga kami menapak di bumi Bandung pada 18 – 21 Oktober 2013 yang lepas. Masa yang singkat itulah membawa 1001 makna, pengalaman baru n cerita pada aku dari Jakarta - Bandung - Jakarta.. Sebenarnya, impian ke luar Negara ini telah tersimpan sejak zaman mude2 lagi, peerrrrgghhh luar Negara tu padahal Indon jer pun, hehehehe. Segala apa yang aku lalui sepanjang 4H3M ini adalah hasil Jabatan n Kelab. Tqvm… Kalau dulu nak pergi rombongan sekolah dengan mintak duit pada mak abah, tapi tidak sekarang. Syukur atas rezeki yang dikurniakan.



Flight kitorang GA819 berlepas dari KLIA pada jam 8.00 pagi. So kul 6.00 pagi da ade kat KLIA dah. Standard la kan perlu ade awal 2 jam dari waktu penerbangan.

Aku n 13 org lagi geng naik Garuda Indonesia Airlines n selebihnye naik MAS. Kami naik Garuda yer. Bukan MAS, bukan Air Asia. First time naik Garuda ni oiii. Sblm ni just pernah naik MAS je pun. Air Asia belum bekesempatan lagi. Risau gak sebenarnya sebab terlalu banyak cter2 yg negative. Tapi tawakal jer lakan. Tapi sebenor2 rupanye best naik Garuda ni. Pramugari2nya sangat cantik! Perjalanan pun ok.... Paling penting, makanannye sgt tiptop! Biaselah makan free msti bestkan. Siap complete dgn desert lagi tu. Yg benornye prut da lapo, bg aper pun disebat gakkan... Sdap or x, blkang kira ok...



























Alhamdulillah, penerbangan yg mengambil masa 1 jam 45 minit slamat mendarat di Lapangan Terbang Soekarno-Hatta International Jakarta pada pukul 10.00 pagi waktu tempatan pukul 11 pagi. Di sini time dorang 1 jam lebih awal dari kita... Airport ni xla sbesar KLIA. Xde boutique indah, juga tiada butik2 handbag, perfume  yg memahal tu... Xmacam kat KLIAkan.. Mcm2 ado.. Permandangan yang memukau sampai lenguhla dek leher ni dok memandang knn, kiri atas bwh… Hahahhaha….
Sampai di airport, xde apa yg nk ditakutkan sangat kat airport ni... Beg pun langsung tak dichecknye. Suasane hambar plak tur… Setibanye, aku beli simkad simPATI untuk penjimatan msg n col buah hati… Aku beli sim dengan harga Rp 80,000 (sim 50,000k+30,000k) sahaja. Aku tak tau berapa nilai kredit yang ada dalam tu. Seingat aku cuma dpt 4 kali SMS n col sekali. 








Kami lame tersangkut di sini dek tunggu geng2 yang menaiki MAS yg flightnye delay... Selepas sumenye tibe, kami naik bas n terus gerak ke Bandung.  Perjalanan Jakarta - Bandung makan masa 4 jam jugak la. Perrgghh.. Kematu bontot aku dibuatnye... Yerla... Jalan jem teruk time tu... Sampai je kat Bandung kami terus makan tengahari... Perut pun dah berbunyi2 time tu... Lapar giler dah. Kami makan kat mner tah, xingat ape name Restorannye. Yg penting mknannye ok lah. Aku makan jer semua yang terhidang kecuali sambal2 yang ala2 sambal belacan tu...










Masa aku pada hari per1 ni banyak dihabiskan di dalam bas sahaja. Kiri kanan jalanraya terdapat pelbagai bangunan2 dan premis beli-belah yang agak menarik. Patutla Bandung menjadi bualan ramai dengan tarikan membeli-belah. Cuma kedai2 disini kebanyakannya tutup awal. Selepas makan malam,  kami sempatla jugak meround seketika di Level Outlet di Jalan Dago. Harapan aku konon2nye adalah dapat baju2 yang murah. Tapi sayangnya tekaan aku meleset. Bila masuk terasa seperti masuk shopping complex. Pakaiannya semua sama dan yg paling tak best hargenye same mcm kt Melaka. Kami masuk sekadar tengok2 pastu blah jer.






Dari sane kami trus ke hotel penginapan untuk berehat. Sampai kat hotel terus check in... Ooopps lupa kitorang stay kat BTC Fashion Hotel. Hotel ni mmg attach ngan shopping. Tp sepanjang kami stay kat sne 4H3M, x 1 hari pun kami dok jjln kat shopping ni.. Huhuhu… Continue cter d next post k…




No comments:

Post a Comment