AKU REDHA, ANDAI INI TAKDIRNYA UNTUKKU....



Monday 25 November 2013

~ BaNdUnG : TuNtUtAn PeRuT 4H3M... ~


Kalau ditanya selain shopping di Bandung, apelagi yg aku suka kat sane??

Jawapan aku : MAKAN... Makan jerla ko yer shida... Xdak la lain yer... Hehehehe...



















Tak payah tanya kenapa mesti makan, kan ker itu tuntutan perut... Lagi pun kalau pergi ke negara org, Selain dari nak tahu budaya, cara hidup, tempat menarik di sesuatu tempat, semestinya makan pun antara pilihan utama kan? So MAKAN lah paling best juga di Bandung ni. Kami beruntung sebab tourist guide kami sememangnya bawak tempat makan best untuk lunch n dinner kami. Sronok kan?. Setengah orang tak suka makanan/masakan Indonesia sebab kering dan tak berkuah. Mana ade gulai, kari bagai? Makanan mereka semuanya bakar,goreng.Tapi aku ni jenis xkisah. Sume yg disediakan aku telan. Bedal jer mner yg patut. Walaupun ade sambal kicap, ade sambal pedas, sambal hijau tapi tekak aku xsentuh. Yang pentingnye tuntutan perut ditunaikan dan dengan bangganya di bumi Bandung ini aku telah bekesempatan mencuba masakan Sunda, Nasi padang n Makanan Minang....



















No comments:

Post a Comment