AKU REDHA, ANDAI INI TAKDIRNYA UNTUKKU....



Wednesday 6 November 2013

~ BeRtEGaS DgN. AnK2... ~


Smua org sygkan ank2kn??? Aku jugak mcm tu. Eeeeaaaaiiiii…. Mnela ade mak bapak yg xsygkn ank2nyekn…. Tapikn ni aku nak story psal dlm dunia skrg ni ade gak mak bapak yg mmanjakan anak mreka ke over hingga ke tahap yg maksimum.

Smmgnye sume mak bapak akn mghrpkn ank2 dorg akn jd org yg brgune. Ape2 pun ini sume gak bergntung pada cara kite mencorakkan ank2 terutamanye untuk arah kebaikan. Kalau salah cara, alamatnye memang ke lautlah budak tu… Mntak2 dijauhkanlah yer. Yang penting bagi ajaran yg scukupnye dan sygilah berpada2. Jgn plak nnti jd mak bapak ats srt branak/ic shj…

Mak bapak ats nama tu mksudnye jgn hnye pandai branak jer, prlu gak pndai jage anak. Smestinye dah sdia mklumkan, aku sememangnye tegas dgn ank2. Ada mse kita boleh bergurau senda, ade mase aku kene strict dgn ank2 ni. Brgurau tanpa batas pun xboleh gak nnti dorg naik lemak  dgn kite. Perangai macam tulah yg aku xbrp nk gemar. Kalau wat perangai dpn kite yg mak bapaknye xpelah jugak, ni d dpn org2 lain… Eeeeaaaiiiii….


Ssetengah mak bapak tu aku tengok, bile nk melarang anak dr mmbuat ssuatu kesalahan ammmbboooiii  aiiiii ke main lemah gelemai kau. No dear.. nooo… Hahahhaha… Kku pun benaunye jd confused dibuatnye. Kau tengah marah kan nper soundnye da srupe mcm menyanyi… Hahahahha… Itulah yg aku katekn td. Lain org, lain cara ajarannye…

Sebagai ummi pd ank2 aku, aku ni suke sgt2 mmbebel. Rasenye sifat kesingaan ni sgt mnebal dlm diri. Sng ckp kurang penyabar orgnye. Prangai susah nk menyabar, asyik nk hangiinnnn jer maunye. Mau ank2 xtakut. Silap ckit, nahaslah. Bagi aku msti kene ade sikap tegas dengan ank2 ni. Brulah dorg bleh jd manusia x jd mcm dlm cerita Anakku Sazali.  

Ksimpulannye sygilah ank2 anda, mmnjakn tu x salah tp biarlah bertempat yer… Jangan sok di mase depan kite nyesal. Time tu dah xbrgune da.. Melentur buluh, biarlah dr rebungnye yer….

No comments:

Post a Comment