AKU REDHA, ANDAI INI TAKDIRNYA UNTUKKU....



Monday 2 July 2012

~ ChEkOdOk CaRrOt UmMi... ~


Disebabkan kebuntuan tak tahu nak wat minum petang ape. Soalan diajukan kepada anak2. Yang peliknye, setiap kali tanye. Jawapannye adalah same. Chekodok, chekodok n chekodok. Sampai aku bercakap, korang xboring ker makan chekodok ni. Pagi makan chekodok, petang makan chekodok.. Taklah sedap ummi… Sememangnye sedap sangatlah tu, kalau tak, takkan licin 1 pinggan penuh. Nasib baiklah aku ni, curi2 makan time menggoreng. Niatnye nak test garam. Kalau tak alamatnye, sayup lah.. Dek pulun oleh anak2. Ini kali kite tukar raselah ek, ini kali ummi masak chekodok carrot.. Anak2 bile terdengar, excitednye dorang. Ini kirenye eksperimen pertame akulah. Ape2 pun aku sangat percaya yang makanan ni adalah berkhasiat dan sedikit sebanyak mempengaruhi kesihatan anak. Sebab tu aku tak pernah tinggalkan sayur-sayuran untuk dorang.
Lagipun no hal lah, nak masak pun mudah jer.. Yang pentingnye air tangan ummi mestilah yang terbaik kan.. Tak gitu???







No comments:

Post a Comment