AKU REDHA, ANDAI INI TAKDIRNYA UNTUKKU....



Monday 2 July 2012

~ DeTiK InDaH UmMi & AlLyA... ~




Setiap ibu pasti ada detik yang indah bersama dengan anak masing2 kan.. Tak kiralah sama ada itu detik sedih ke, marah ke, happy ke.. kerana yang pasti di hari aku tua nanti, ia menjadi satu kenangan yang sangat2 indah untuk aku ingati.. Pagi ni, aku nak ajak selami perasaan aku.. perasaan seorang ibu yang sangat tersentuh dengan sikap anaknya... Korang bayangkan aku adalah diri korang n Allya tu adalah anak korang yer..


Pagi tadi, ketika aku memangku Allya dengan tidak semena2 hati aku terasa sangat2 sayu. Tanpa aku sangka, air mata aku mengalir.. Allya yang berada dekat atas riba aku waktu itu, terus memandang muka aku tanpa mata yang berkelip. Tiba2 jari jemari halus Allya terus menyentuh muka aku & menyapu air mataku. Yang buat aku lagi terkejut... Selepas tu, Allya terus mencium pipiku. Ya Allah.. pada masa tu, air mataku ini lagi laju mengalir.. sungguh aku terharu dengan sikap Allya...


Disebabkan detik2 indah macam nilah, aku tak pernah terfikir untuk marah dia walaupun di saat dia mencabar kesabaranku. Dan disebabkan detik2 indah macam nilah, aku berjaya membaja perasaan "SABAR" dalam diriku...



Jika anak2 telah menguji kesabaran kita, ingatlah detik2 indah ketika kita dengan anak2..nescaya perasaan marah tu takkan mampu mengatasi perasaan sabar dalam diri kita.. Lagi satu, ingatlah.. dari 10 perkara yang anak2 lakukan, hanya sekali anak2 buat kita rasa marah tapi lagi 9 kali.. anak2 buat kita sentiasa gembira & tersenyum.. so, sama2lah kita baja diri kita dengan sifat kesabaran.. 

No comments:

Post a Comment