AKU REDHA, ANDAI INI TAKDIRNYA UNTUKKU....



Monday 30 July 2012

~ PeNiNg NaK MaSaK ApE ???... ~


Pelik kan... bila bulan puasa jer, memasing dah tak tau nak masak apa untuk berbuka...
Tak yah kata kat oranglah, contoh terdekat adalah aku ni ha...
Beria dok fikir nak masak apalah petang ni. Nak berbuka dengan apalah agaknye ek...

Walhal time tak pose, takde pun nak masak bagai...
Masak pun ikut apa yang ada di dalam peti ais sudah. Hehehe...
Nak ke Pasar Ramadhan untuk membeli tu rasa cam malaslah... Sebabnye nafsu nak makan itu ini takdelah sangat...Just nak cari pencuci mulut yang payah nak buat n atau kate name lain tak reti nak membuatnye.

Puasa kali ni lebih kepada DAHAGA. Bukan lapar...Mungkin sebab aku terjerit2 marahkan anak2 kot.... Hahaha... Padan dengan muka aku.

Tapi untuk berbuka petang semalam. Sempatlah aku masak menu yang aku rasa simple sudah...
Aku bukan tukang masak pro ok. Masak sekadar nak mengenyangkan seisi rumah...

Setelah puas bersilat gayung bagai di dapur pada petang semalam lepas balik keje tu...
maka terjadilah menu dibawah ni...








ade SAMBAL UDANG, ade SUP SAYUR MAKARONI, n ade CHEKODOK PISANG. Kegemaran anak2 tersayang....
so, untuk petang ni camner plak kan??? Kita nengok jelah mana  yang sempat dimasakkan..
Janji kenyang perut kami anak beranak sudah. Telur goreng masak kicap pun sedap...
Eehhh telur masin pun lagi berselera kooot...

Tapi rasa cam nak makan kuih onde2...Aritu da buat tapi rase macam tak puas jer makan. Camner ni. Hurmm.. Puas bersilatlah aku kat dapur... Hahahahahhaa....

No comments:

Post a Comment