AKU REDHA, ANDAI INI TAKDIRNYA UNTUKKU....



Thursday 5 July 2012

~ GaRaNgKaH AkU... ~


Aku ni senang cakap dalam ape jua keadaan dan situasi adalah termasuk dalam kategori yang garang. Entahlah aku sendiri tak tahu kenapa aku jadi sedemikian rupa. Adakah ianye disebabkan kerana situasi ataupun ianye adalah tindakan hasil daripada pemerhatian lampau. Mule2nye aku tak sedar tapi daripada teguran2 yang aku terima, akhirnya aku mengakui, itu adalah sebahagian daripada sikapku.


Kadang2 tu dalam sehari tak banyak sikit mesti ade lantonan2 nada tinggi yang keluar daripada mulutku. Aku perasan perubahan ini semakin menjadi2 ketika anak2 semakin meningkat umur. Dulu gase2nye taklah berapa nak garang sangat kot.. Dulu, setakat karenah anak2 sepahkan rumah, pecahkan pinggan mangkuk, rosakkan lipstick, ganggu aku masak.. Aku masih lagi mampu bertahanlah.. Tapi sekrang ni jangan harap. Marah dulu, lepas tu baru bagi nasihat n cakap elok2.... Ciannye kat anak2 aku tu. Tapi eloknye dorang ni, bile kawan2 aku tanye mereka, ummi garang tak? Ummi selalu marah tak? Dorang comfirm geleng kepale... Jangan salah faham ehh.. Aku tak pernah ngajau dorang wat gitu... 


Aku pernah berazam untuk gunekan kaedah PENDEKATAN PSIKOLOGI.. InsyaAllah... Bukan apa, sebab aku nak bila anak2 aku besar nanti.. aku nak mereka jadikan aku ni kawan dorang.. Kawan bergosip apa yang berlaku dekat sekolah dorang.. dengan sape dorang kawan, dengan sape dorang keluar.. kalau 1 ari dorang ditakdirkan ade special boyfriend or girlfriend pun, aku nak dorang kenalkan dekat aku, aku tak suka main sorok2.. aku tak suka bila anak depan aku baik.. belakang aku........ Subhanallah...

Macam aku sendiri.. arwah mak aku jenis yang suka psiko tapi abah pulak garang.. zaman mude2 dulu, everything aku cerita dekat mak.. walupun pasal bf.. tapi dengan abah tak cerita sebab takut abah marah...hahahhaha.. Tu cerita lama tapi sekarang kami dah rapat n dah jadi geng.. sebab aku pun dah bergelar seorang ibu agaknye.. hehehehe... Eeeerrrmmm.. tapi kira oklah kan, mesti kena ade sorang yang garang sikit n sorang lembut sikitkan. Barulah hidup saling melengkapi... Tak gitu????

No comments:

Post a Comment