AKU REDHA, ANDAI INI TAKDIRNYA UNTUKKU....



Monday 2 July 2012

~ PeAr Oh PeAr... ~



Suka tak makan buah pear? Memang tak sia-sia kalau menyukainya. Buah pear ni memang berkhasiat. Tapi pastikan makan sekali dengan kulitnya tau.
Ok, ni kisah buah pear. Pagi ahad aritu aku ke pasar pagi, dalam dok terpikir2 nak beli buah ape untuk anak2, terpandangkan buah pear yang sungguh segar mugar. Tanpa buang mase, mate pun dok dah klabu, rembat jerla. Lagipun anak2 jarang makan buah pear ni. Kat rumah sememangnya mesti ade stock buah. Sebab anak2 suke sangat makan buah. Bile takde mesti dorang akan tanye. 


Bile aku potong buah pear tu n makan, mak oiiii... Manisnye... Nyesal plak beli sebakul, kalaulah aku tau semanis n sesedap tu, tak rugi rasenye kalau aku beli lebih. Anak2 apatah lagi, lagilah over excitednye.. Sumenye bersetuju dengan pendapatku. Lagipun, bagiku biarlah anak2 dapat yang terbaik. Banyak khasiat buah pear ni, antaranye ialah :-

1. Menghilangkan rasa dahaga dan muak.

2. Menghilangkan rasa sakit akibat kerap buang air besar.

3. Menghilangkan lendir yang terdapat dalam darah.

4. Baik untuk usus.

5. Mengatasi masalah kencing tak lawas.

No comments:

Post a Comment