AKU REDHA, ANDAI INI TAKDIRNYA UNTUKKU....



Tuesday 3 April 2012

~ AbUk2 SaGu MeLaKa... ~

Aku sememangnye amat menggemari kuih-muih tradisi Melayu. Boleh dikatekan 80% kalau ditawarkan aku nescaye takkan tolak. Dulu2 time mude2, senang cakap time anak dara dululah, aku xberape heran sangat nak makan. Tak bagi pun aku x ngajuk. Mungkin time tu aku siang malam pagi petang asyik dok tengok n ngadap arwah mak buat n sediakan untuk dijual kat kantin n warung2. Tu yang boleh jadi muak tu kot...

Tapi sekarang udah lain ler plak, bile makan xkene dengan citarasa dek tekak. Teringat kat kuih yang arwah mak buat. Sedap sangat2. Dalam hati doklah memadankan muke sendiri. Dulu jenuh arwah mak dok suruh makan, sebelum dijual siap ditinggalkan di rumah untuk anaknye ni. Last2 doklah kejang kuih tu tanpa disentuh dan akhirnye jadi penghuni tetap di tong sampahlah.. Betullah jugak kate pepatah ek, Sesal Dahulu Pendapatan, Sesal Kemudian Takde Gunenye... Hukhukhuk...

Kembali kepada citer ni balik ehh, kepade sesiape yang tidak mengenali. Diperkenalkan ini adalah kuih Abuk2 Sagu Melaka. Specialnye kuih ni adalah kerana ianye adalah pemberian dari seorang kawan baru.. Kawan baru ker???? Chehhhh... Silap tu. Baru kawan... Hahhhh!!!! Itu betullnye... Sapekah dia??? Cuber lah teka... Ape2 pun kak, time kasih banyak2 yer.. Kuih ni memang sedap...






No comments:

Post a Comment