AKU REDHA, ANDAI INI TAKDIRNYA UNTUKKU....



Monday 9 April 2012

~ IkAn KeLi BeRsAmBaL SpEcIaL UmMi... ~




Ini kali kite post psal entry masak memasak ehh... Ikan Keli Bersambal Special Ummi. Sejarah silamnye klau diikut2kan aku dulu tak sentuh langsung ikan jenis ni... Tapi bezalah plak dengan time sekarang ni, gasenye pantang jumpe kot... Hehehehhe.. Tapi xlah lorat sangat, ade aku amik, xde aku x cari...

Ade orang tanye ikan keli ni x hanyir ker? Bagi aku kalau betul cara basuhnye ilang rase hanyir tu. Kene cuci dengan perahan limau nipis. Cume time nak mencuci tu kirenye mencabarlah jugak. Dok licin2, asyik terlepas2 jer dari tangan. 

Nasib baiklah time beli tu da siap siang, bayangkanlah kalau beli time idup2... Satu dapur agaknye aku berkeliaran. Biasenye ikan keli ni aku masak sambal or masak lemak cili api.. Perrrgghhhhh.. Sedap sungguh. Anak2 pun suke, itu yang maha penting tu...  

No comments:

Post a Comment