AKU REDHA, ANDAI INI TAKDIRNYA UNTUKKU....



Tuesday 24 April 2012

~ BeRaNgRy BiRd SaKaN... ~

Nak tinggalkan anak2, mereka siap pesan lagi tu... Ummi nanti balik jangan lupe tau belikan baju Angry Bird. 

Anak2 zaman sekarang tak same macam dulu. Bebas bersuare nak ape. Time aku dulu, rela berdiam. Sebab takut. Atau mungkin sebab hormat. Dan atau mungkin dah diajar sebegitu.

Anak2 sekarang memang untung. Kecik2 dah boleh demand. Boleh minta jer ape yang dorang suke n inginkan.

Zaman dah berubah. Tapi tak sume perlu berubah mengikut zaman. Kadangkala terlalu mengikut kehendak dan keinginan anak2 pun boleh merosakkan diri mereka. Aku nak kalau boleh, biar mereka berdikari dan biar mereka berasa susah untuk mendapatkan apa yang mereka inginkan. Jangan pantang bile disebut, terus disediakan. Bila dah diajar begitu, aku takut dan risau sehingga dewasa nanti dorang hanya tahu meminta sahaja tanpa berusaha.

Ape pun sebagai ummi mereka, aku akan tetap tunaikan. Cume cepat n lambat jerlah tempoh penunaiannye.












No comments:

Post a Comment