AKU REDHA, ANDAI INI TAKDIRNYA UNTUKKU....



Friday 6 April 2012

~ PeNsIL & PeMaDaM... ~


Pensil : Pemadam, pemadam... Maafkan saya pemadam…

Pemadam : Kenapa? Awak ada buat salah ke pensil?

Pensil : Maafkan saya, kerana awak sakit untuk saya. Setiap kali saya buat silap, awak pasti ada untuk saya padamkan kesilapan itu. Tetapi, tatkala kesilapan itu hilang, awak hilang sebahagian daripada diri awak. Awak semakin kecil dan mengecil setiap kali memadam kesilapan saya.

Pemadam : Itu betul. Tapi saya tak kisah. Saya memang dicipta begini. Saya memang dicipta untuk membantu awak apabila awak buat silap. Walaupun satu hari nanti, saya akan mengecil dan habis, dan awak akan cari pemadam baru, saya gembira dengan tugas saya.

Terharulah pulak... So, mehlah kite sesame Renung-renungkan, dan selamat beramal…

No comments:

Post a Comment