AKU REDHA, ANDAI INI TAKDIRNYA UNTUKKU....



Friday 27 April 2012

~ BeRsAbArLaH DuHaI HaTi... ~



Aduhhhhh, hati ini sungguh pedih dan sebak menahan segala ujian yang datang menerpa dalam diri aku. Tak sanggup lagi untukku berhadapan dengan kepedihan hati ini.

Duhai hati... Aku benar2 teruji kali ini. Anggaplah ianye mimpi2 ngeri yang menyelubungi tidurku dan pasti ianya tidak akan menjadi kenyataan. Wahai hati… Bersabarlah… Sesungguhnya anggaplah cabaran & dugaan ini akan lebih menguatkan dan mematangkan diriku ini. Wahai jiwa, janganlah lemah dan terlalu mengharap pada sesuatu yang belum pasti. Ajal, maut, jodoh, semua di tangan Allah. Yakinlah!

Adakah diriku tidak layak untuk mengecapi bahagia??? Mengapa hatiku begitu sensitive dan mudah terasa diguris???


Ya Allah,Ya Tuhanku… Seandainya telah Kau catatkan,ini adalah sebahagian daripada Qada’ dan Qadarku, dihujungnya kau palitkanlah dan titipkanlah kebahagiaan untuk diriku. Ku mohon padaMu, segala apa yang telah Kau takdirkan ianya adalah yang terbaik buatku, kerana sesungguhnya Kau tahu segala isi hatiku.. Kau Maha Mengetahui…


Tiada kata yang dapat menggambarkan perasaanku di kala ini.
Aku terduga dengan dugaan yang cukup kuat kali ini.Tabahkanlah hati dan kuatkanlah perasaanku. Sesungguhnya,cabaran dan dugaan ini akan lebih menguatkan lagi hatiku ini.



InsyaAllah…Hadirkanlah ketenangan dan kebahagiaan yang sepenuhnya untuk diriku ini. Izinkanlah untuk aku mengecapi nikmat dan manisnya kebahagiaan hingga ke akhir hayatku… Aminnnn… Ya Rabbal Al Amin…

No comments:

Post a Comment