AKU REDHA, ANDAI INI TAKDIRNYA UNTUKKU....



Tuesday 3 April 2012

~ HaPpY BeSdAy MuHaMmAd FiKrI HaKiM... ~

Blog kali ni adalah story 2 bulan lepas. Aku nak share picture2 mase birthday anak bujangku sorang ni yang genap umurnye 6 tahun pada 1 Februari 2012.. Pejam celik-pejam celik dah besar rupenya anakku... Seperti biasa jugak la terpaksa celebrate birthday anak tanpa buah hati disisi. Udah dia kerjakan. Kerja tetap kerja. Kalau asyik nak cuti jer baik resign terus. So untuk this year celebrate dengan anak je. Tak wat majlis pun, just potong2 n makan kek jer kat rumah. Tapi bile budak2 punye birthday just kat umah tanpa majlis pun memang terase meriah.. Kenapa kek lebih dari satu.. Ade kenduri kek ker?? Isshhhh xlah, sebijik kek untuk dicelebrate di Tabika n sebijik kek pulak adalah untuk makan2 di rumah. Untuk menjadi adil, aku terpakse beli 2 bijik kek yang rupe bentuknye ala2 same dengan flavournye pun same cume size jer yang berbeza. Yerlakan yang kat Tabika tu gengnye gamai lebih 25 orang n yang kat umah ni plak nak makan pun just adik beradiknye jer.. So keciklah sikit sizenye.













Walau pun xde party, budak2 still budak2kan. Semestinye dia nak sesuatu yang special.  Dia tak pernah memaksa tapi aku boleh membayangkan comfirm dia happy kalau aku buatkan something untuk birthday dia. So ape yang aku buat cume beli jer barang buat goodies. Bekalkan jajan jer di samping kek yang ade. Sebolehnye aku nak elakkan kasik mende2 jajan ni. Tak elokkan untuk bebudak.. Tapi budak2 n jajan manelah boleh dipisahkan. Lagipun bukan selalu yer x? Yang penting birthday boy ni seronok.

Pening gak kepale otak aku dibuatnye. Lambakan jajan. Banyak jajan yang sebenarnye boleh dibeli, aku borong jer mane yang patut mengikut budget yang yang telah disediakan  berdasarkan piawaian yang telah ditetapkan. Setiap jajan aku peruntukan sebanyak 40 unit. Kenapa 40 plak? Dah tu adik beradik yang kat uma xyah ker? Xkan dorang nak tengok jerkan. Untuk geng2 kat sekolah, aku bagi lebih, kurang nanti kesian plak ade yang xdapat. Last minit siap paw lagi tu nak kasi teacher, nak kasi makcik n pengasuhnye..




























Tak kisahlah ape pun, janji dia bahagia di hari ulangtahun kelahirannye. Sebagai umminye ini sahaja yang aku mampu buat dan aku akan sentiasa mendoakan semoga tahun ni lebih baik dari tahun sebelumnya dan semoga hidup kami anak beranak diberkati Allah dunia akhirat dan dimurahkan rezeki. Tiada hadiah yang lebih bermakna dari tu. . Amin2 Ya Rabbal Al Amin...



No comments:

Post a Comment