AKU REDHA, ANDAI INI TAKDIRNYA UNTUKKU....



Thursday 26 April 2012

~ AyAh... AlLyA JaTuH YaH... ~




Pejam celik, pejam celik Ahad ni 29 April 2012 genapnye umur Allya setahun. Terasa begitu pantas mase berlalu. Membesar sepenuhnya di bawah pemerhatianku. Walau pun aku berjanji pada ayahnye bahawa aku akan menjage dia sebaik yang mungkin dan wat yang terbaik untuknye. Tapi, tanpa disengajekan berlaku peristiwa yang tidak diingini olehku...


Inilah ceritanye.. Sebenarnye waktu aku tengok keadaan Allya time amik dia petang tu, 1001 macam perasaan ade. Sedih, marah, sayu.. Perasaan bercampur baur. Nak2 bile melihat masih ade saki baki air mata di kelopak matenye n sedu tangisnye masih tak habis lagi. Ya Allah, aku tak dapat bayangkan bagaimanakah keadaan dia ketika tragedi tu. Bagaimana kuatkah teriak n pekikan laungan sakitnye. Aku tak pasti hentakannye kuat atau tidak. Ade lebam biru di dahinye, luka di hidung yang agak parah dan bibirnya pecah terdapat kesan darah mungkin disebabkan kerana giginya.

Aku risau sebenarnya. Yerla ape taknye, yang aku nampak tu hanye di luaran, dalamannye aku tak tau. Ape2 pun aku dah standby kalau ade simptom2 yang timbul selepas tu. Alhamdulillah, selepas kejadian tu tiade muntah2, tak mahu minum susu atau pun tak aktif... Sumenye nampak seperti sedia kala, cume parut jer la di hidungnye.

Dalam hal ni, aku taknak salahkan sesiapa, sebab kejadian ni berlaku bukan di depan mataku. Cume aku nasihat kepada dorang lain kali berhati2lah. Nasib baiklah time kejadian berlaku buah hati tiada di sisiku, kalau tidak masak aku menjadi mangsa kemarahannye. Bile aku bagitau di telefon pun, teruk jugak aku disekolahkannye. Huhuhuhu

No comments:

Post a Comment