AKU REDHA, ANDAI INI TAKDIRNYA UNTUKKU....



Tuesday 24 April 2012

~ MaKaN JaGuNg LaGi... ~




Selalu sangat anak2 aku memesan supaya beli jagung mentah untuk direbus. Salah satu langkah penjimatan jugak tu. Tapi nak menunggu masak n sejuk untuk dimakan, pergghhhhh ke main lame lagi tu. Dia orang memang suke sangat makan jagung. Jagung tu aku rebus kecil2, setungkul tu aku kerat 2. Maklumlah bebudakkan, jika besar sangat susah plak dorang nak menggigitnye. Makan jagung ni pun bagus gak. Sumber bijiran so sesuai untuk pertumbuhan mereka. Minum petang dengan cuace yang sejuk2 sedap jer dapat makan jagung rebus ni. Bile mane nengok anak2 aku makan jagung rebus, berselera jer.. Memang best sgt2 sebabnye anak2ku sumenye peminat jagung. Bancuh plak dengan air kopi.. Ape lagi layannnnn lerrrr….




No comments:

Post a Comment