AKU REDHA, ANDAI INI TAKDIRNYA UNTUKKU....



Thursday 14 June 2012

~ MaRaH Ni Oiiii... ~



Akukan, tetiba hari ni macam nak maki oranglah. Boleh tak aku keluarkan ayat serupe gitu? Salah ker? Melanggar tatasusila n adab ker??? Hahaha... Tapikan aku benaunye udah berjanji kepada diriku sendiri kalau boleh aku malas dan nak abaikan daripada apa2 perkara yang mengikut emosi. Tapi makin nak abaikan makin menjadi2lah plak perangai buruk aku ni. Amboi aiii... Sekarang ni makin nak control makin sukalah plak hati n perasaan ikut emosi.

Nasib baik aku ni jenis melayan emosi dalam tempoh mase yang sekejap jer. Sambil melayan tu doklah berfikir panjang... Sama ada nak terus beremosi atau meluahkan rase ati ni pade seseorang. Sapekah gerangan orang tersebut. So, aku seperti yang diketahui dari dulu lagi aku suka ambil jalan yang sangat mudah tanpa menyesakkan pikiran orang lain. Diamkan diri... Ya... seperti biase diamkan diri adalah jalan lebih baik dan terbaik!!! Itu yang terbaik untuk aku.

Ada pernah dulu dulu aku suka maki orang. Tapi... entahlah, bila dipikir2kan balik xde gune n xde faedahnye. Ya, itu jenis diri aku. Kalau perangai tu baik untuk diri, bleh diteruskan. Tapi kalau perangai tu bleh memudaratkan diri untuk mase kini n mase akan datang akan aku cicirkan di tepi jalan. Hahahahha....

Aku memang spesis cepat marah n cepat naik angin. Angin puting beliung tu. Aku ni benaunye pun bukannye baik sangat. Aku hanya manusia biasa. Tetapi aku suka memuhasabah diri sendiri. Tengok n dok perhatikan kekurangan diri sendiri.... So perasaan insaf tu cepatlah sampainye.... Hehehehehe.. Abis tu? Nak marah lagi ke tak nak ni? Marah ke tak ni?? Gase2 nye???

No comments:

Post a Comment