AKU REDHA, ANDAI INI TAKDIRNYA UNTUKKU....



Thursday 21 June 2012

~ TaJaM2 Si KuLiT DuRiAn 2... ~

Picture di bawah ni adalah sehari selepas picture Tajam2 Si Kulit Durian... Tapi sebelum membelek picture2 yang dimaksudkan, marilah dok bace sebuah cerita pendek di bawah ini. Cerita ini tiada kene mengena dengan yang hidup mahu pun yang mati. Ianye adalah rekaan semata2. Hehehehehhe....

Kisah 3 orang kampung yang ditangkap oleh Tentera Jepun. Ketiga2 orang kampung yg ketakutan tersebut memohon agar diri mereka tidak dibunuh. 

Maka Tentera Jepun itu pun berkata, 'Sekiranya kamu semua masih mau hidup, kalian harus pergi ke hutan dan bawa kembali 10 buah yg jenisnya sama. Dan setiap seorang haruslah membawa balik buah yang berbeza. Tapi kalian hanya diberi masa selama 3 jam sahaja!' 

Sebelum 3 jam, Orang Kampung Pertama pun akhirnya datang membawa 10 biji buah epal. 

Tentera Jepun : "Baik kamu telah membawa 10 biji buah epal. Sekarang masukkan semua epal itu ke dlm lubang duburmu kamu satu persatu. Kalau kamu merintih, atau mengeluarkan suara, kamu akan saya potong2!" 

Dengan penuh perjuangan dan ketahanan akhirnya epal pertama dpt dia masukkan. Namun di epal yg ke 2 ia tidak dpt menahan sakit, dan seraya merintih. Dengan kejam Tentera Jepun itu memenggal kepala dan matilah Orang Kampung Pertama itu. 

Orang Kampung Kedua datang membawa 10 buah biji anggur. Dan Tentera Jepun memberikan arahan yg sama. *Dalam hati*"celaka kau bawa anggur rupenya !' Satu anggur masuk, dua anggur, tiga anggur, tapi pada saat ia memasukkan anggur yg ke 10 Tentera Jepun tiba2 memotong kepalanya. 

Tibalah giliran Orang Kampung Kedua mati. Maka bertemulah dia dengan Orang Kampung Pertama. 

Orang Kampung Kedua : Wah!!! kamu mati juga rupanya? 
Orang Kampung Pertama : Ya, aku bawakan epal. Kan sakit ! Sial Tentera Jepun tu syaratnya susah sgt! Habis engkau bawa buah apa? 
Orang Kampung Kedua : anggur 
Orang Kampung Pertama : Apa??? Anggur?? Tu kan senang! Kecil, Tak sakit sangat!!!! 
Orang Kampung Kedua : Memanglah betul. Semua anggur hampir aku masukkan semua ke dalam lubang duburku. Tapi, tiba2 aku tertawa dan semua anggur yg aku sudah masukkan keluar semua….. 
Orang Kampung Pertama : Bodohnye kau! Kenape kau ketawa ? 
Orang Kampung Kedua : Habis masa nak masukkan anggur yg ke 10 aku terpandang Orang Kampung Ketiga membawa durian...!!! 









No comments:

Post a Comment