AKU REDHA, ANDAI INI TAKDIRNYA UNTUKKU....



Tuesday 26 June 2012

~ MeE GoReNg SpEcIaL UMmI... ~

Aku selalu rasa mee goreng tanpa sayur kurang sedap,
Senang kate kurang uuuummphnya..
Baunya pun tak seperti mee gorengkan.

Dan kalau aku buat mee goreng, selagi belum campur sayur,
maksudnya belum bau mee goreng lagi....hihihihi. Ditambah pulak anak-anak aku sememangnye suka makan sayur.
Kalau buat mee goreng, waktu aku rajin n time stok sayur banyak. Sememangnye semuanye aku leburkan dalam kuali.
Bagi aku mee itu kan bukan mee goreng lengkap kalau tanpa sayur! Sebab tulah tekak aku tak berape boleh nak terima Mee Bogel or Mee Telanjang.

Dan hari ini kami makan mee goring kicap.
Menu makan malam yang paling ringkas.
Dan aku tak rajin untuk masak menu yang lain. Bukannye apa, terase badan terlalu letih n penat sangat.. Ape2 pun menu yang aku masak, anak-anak tak pernah membantah apatah lagi bersungut. Masing-masing bukan main tekun mengadap pinggan.

Namun, ayat dari Akim ketika dia khusyuk mengadap makanannya. Membuatkan aku terkesima dan seharusnya aku abadikan di blog kesayangan aku ini.
Katanya ; Nana, Myra… Kene makan abis tau. Sayur sumenye tu kene makan jangan bagi tinggal. Kalau tak makan nanti lambat besar. Kalau lambat besar. Tak boleh nak kerja. Tak boleh nak tolong ummi cari duit…
Oh! Sungguh aku terkesima dengan ayat dia. Syahdunye hati aku..
Aku sendiri tak pernah terpikir begitu.
Imaginasinya tinggi kan! Aku cuba  bertahan untuk tidak mengalirkan air mata.
Ku cuba kawal sehingga, dia habiskan mee gorengnya.

Akim, sangat pemerhati akan sesuatu.
Dia yang biasanya ingat apa yang berlaku di sekelilingnya.
Dan dia juga yang selalu ingat akan sesuatu tempat yang dia pernah sampai.
Rajin mengaplikasikan apa yang dipelajarinya dengan perjalanan hidup sehari2.
Itulah istimewanya Akim....

Apa yang pasti, setiap anak memang istimewa.
Kita jer yang kadang kala tidak sedar apa keistimewaan mereka.
Betul tak???






No comments:

Post a Comment