AKU REDHA, ANDAI INI TAKDIRNYA UNTUKKU....



Thursday 22 March 2012

~ ArI PeRtAmA AkIm & NaNa Ke SeKoLaH... ~






Ni bukan story last year yer kawan2... Story ni xler lame, tp blehlah dikatekan suam2 kuku gak lamenye.. Hahahhaha.. Ni kes 3 bulan lepas. 04 Januari 2012, hari pertama bagi Nana bersekolah n tahun ke2 Akim bersekolah Tabika... Sekolah mane lagi Sekolah TABIKA KEMAS Taman Seri Telok Mas lah.. Sekolah kire2nye skolah tradisilah. Ape xnye, 9 tahun lepas Farah skolah kat sini, dituruti oleh Akim n skrang Nanalah plak. InsyaAllah next year giliran Yaya lah plak... Allya??? Lambat lagi, so gasenye susah mahu ramal.. Ade soalan cepumas, kenapa hantar anak ke KEMAS? Adakah disebabkan umminye bekerja di KEMAS? Ohhhh.. Tidak.. Bukan itu sebab utamanye. Aku benaunye, 100% percaye kpd KEMAS. N x malu aku katekan aku yakin, dengan menuntut ilmu awal pendidikan kanak-kanak d KEMAS, insyaAllah anak2 akan berjaya. Adakah disebabkan aku dibekalkan dgn knowledge keistimewaan n keuntungan belajar d KEMAS? Mungkin jugak... Ape2 pun, aku xsegan silu n malu2 dok promotekn KEMAS kepada geng-geng yang ade anak2 berumur 4-6 tahun...

Berbalik pada citer picture2 di atas yer. Kebetulan aku telah ditugaskan untuk membuat Pemantauan Minggu Pertama Penggal Penggal Pertama di TABIKA. So untuk first day bg job ni, sekolah anak2 akulah jadi sasaran utama... Tapi aku ni jenis bertimbang rase, kehadiran aku ni bukanlah secara mengejut, siap bagitau awal2 lg kat teacher tu. Siap gisau teacher tu.. Dr awal lg aku pesan, aku bukannye nak wat ape pun, just dtg utk memantau, kalau ade kekurangan n kelemahan next time blehlah dperbaiki. Keje dengan aku mudah jer... So doklah aku dr. pkul 7.30 pg tu sehinggalah pkul 12.00 tghari.

No comments:

Post a Comment