AKU REDHA, ANDAI INI TAKDIRNYA UNTUKKU....



Monday 12 March 2012

~ JaMmEd Oi JaMmEd... ~



Hari Isnin pertama dalam minggu ke 3 bulan Mac ni. Semuanye mendatangkan baran di hati hangin di badan. Ape taknye, acapkali  masalah biase yang aku alami setiap pagi ketika hari bekerja. X sukeeeeee…. Nak g keje, dahlah driver lambat, keluar lewat dr rumah, bile berrushing nak pergi kerja, menyempat2 plak berbalas2 message, Ehhh.. Sabar jer la.. Tup2 jalan jammed kete tak bergerak lah plak… Adoiiiiiii… Ini yang bleh menjemput migrainku datang ni…

Ni naper plak jalan macam siput ni??? Nak kata ade accident, roadblock mmg takde. Rupanyer segala jenis lori baik kecik, besar godang or kontena sibuk jugak nak lalu tempat yg sama tuh. Lepas tu buat jalan cam mak bapak dia sendiri, masuk kuar menghimpit sesuka hati. Yang menambahkan nyakitnye ati ni, ade plak yang dok “Jalan2 Cari Makan Tu..” Pergghhhhhh…. Tak kira lah kat highway or jalan biasa mmg mangkuk hayun ni sentiasa ada. Semak kan. Kena plak time aku nak pergi kerja plak tu. Dah lah lewat. Mate asyiklah dok tengok jam. Sempat x sempat ni… Lagi lah semakkkkkkk kepale otak aku ni!!!

Setau aku lah, bukan ker dorg ni telah ditetapkan masa2 yg sepatutnyer boleh keluar. Jgn nak ganggu waktu puncak org sume nak pergi kerja. Bukan ape, klu dah semua kat jalan dorang yg conquer, alamatnyer jammed lah jalan. Tu belum yg rosak kat tengah2 jalan, lagi lah mengganggu perjalanan aku. Pihak bertanggungjawab kenalah ambil tindakan yg sewajarnya utk mengatasi masalah ni. Tak larat dah nak face benda ni tiap2 pagi. Papepun, ape yang pentingnye di sini, arini alhamdulillah syukur pada Allah sempat gak... So punch card x ler merah... Yahoooo.... Yabedabeduuuuu....

No comments:

Post a Comment