AKU REDHA, ANDAI INI TAKDIRNYA UNTUKKU....



Tuesday 13 March 2012

~ BeRpImPiN TaNgAn... ~



Citer dalam perjalanan balik uma dari office. Traffic light merah.. Bosan tu dok nunggu lelame… Pandang langit, tengok burung2 terbang, tengok awan yang berarak. Tengok kiri, dok pandang2 tu tetibe aku terlihat sepasang suami isteri yang umur sekitar lewat 50-an berjalan berdua dan si suami mengenggam erat tangan si isteri. Terukir senyum aku tiba tiba, hati rasa berbunga riang. Romantiknya kata2 di dalam hati… Seronok aku sendiri..

Terpikir lagi, terase susah nak jumpa pasangan yang dah berumur begitukan? Usah tunggu yang berumur yang baru kahwin 2-3 tahun pun belum tentu mudah nak jumpa begitu kan? Still berpimpin tangan tak lepas dan senyum terukir sentiasa di bibir.

Menyempat plak aku berangan setelah melihat babak sesaat itu dan tersenyum dalam angan-angan sendiri. Adakah diri aku juga mampu jadi seperti pasangan tersebut atau aku akan jadi seperti kebanyakan pasangan yang ada sekarang ni? Suami berjalan seolah-olah mereka jalan sorang-sorang dan bila isteri memanggil menyuruh tunggu, hanya dengusan berserta muka yang masam mencuka yang di terima oleh isteri. Silap-silap nasib tak baik, isteri dikatakan berjalan lambat dengan suara yang orang-orang keliling boleh mendengarnya.

Sedihkan? Nauzubillahiminzalik…

No comments:

Post a Comment