AKU REDHA, ANDAI INI TAKDIRNYA UNTUKKU....



Thursday 1 March 2012

~ BeSdAy MyRa 3 ThN/2011... ~







Tengok dari tittle jer dah taukn, ni story last year... Time besday Myra. Biaselah, same dengan anak2 yang lain, kami xlah macam family2 lain, yg celebrate besday anak mereka dengan gah sekali. Bukannye aku berkira sangat, tapi aku xpernah nak mengajar anak2 aku berlebih2. Niat aku cume 1. Aku takut n xnak suatu ari nanti dorang down apabile sesuatu yg dorang target akan dpt every year ttibe xdapat. Aku xtau selame mane hayat aku untuk menjage mereka. Memanglah kehendak hati ingat melihat anak2 membesar di depan mate sendiri. Tapi seandainye umur aku x panjang, macam ayah mereka? Sape sangkakan? Ini sume kerja Allah, qada' n qadarnye.

So dalam proses pertumbuhan mereka, di dalam ape jua aspek. Aku mengamalkan sikap bersederhana. Berwasatiyyah dalam segala hal. Xsalahkan, besederhana di dalam kehidupan seharian. Jangan katekan anak2, termasuklah jugak diri aku sendiri sikap sederhana ni memang aku pupuk n amalkannya. Hinggakan punyelah besederhana sampaikan ade gak mate2 yang menganggap aku ni x berkemampuan. Hahahhaha... Kenapa? Bagi aku kalau ade, mesti tunjuk ker? Tahlakan, selagi bernama manusia itulah resminye..

Udah2, kembali kepada tajuk. Untuk setiap kali besday anak2, aku memang xpernah tinggal beli kek n present untuk mereka. Budak2kan, bile dapat kek bagi mereka itu dah ckup besar. Sambut gak, tapi xlah sampai membazir... Bak kate aku td berwasatiyyah dalam segala hal.  

No comments:

Post a Comment