AKU REDHA, ANDAI INI TAKDIRNYA UNTUKKU....



Thursday 22 March 2012

~ WaNiTa & AiR MaTa... ~


Perempuan bagaikan angin yang kelembutannya mampu melenakan, bisikannya kadangkala mengungkapkan kemarahan. Ada kalanya mereka juga seperti ibu yang sering mempersembahkan kasih dan menghidangkan sayang. Ada kalanya mereka seperti anak yang ingin dibelai, minta dimanja dan ada waktunya mereka juga x ubah seperti seorg nenek yang suke berleter dan kuat merungut.

Wanita adalah ciptaan Allah yang sgt kompleks dengan memiliki 9 perasaan dan 1 akal. Jadi tidak hairanlah golongan ini begitu mudah menitiskan air mata, bkn shj dlm keadaan berduka, malah ketika terlalu bahagia mahupun terlalu gembira.

Namun ade juga wanita yang bersedih tetapi langsung tidak mengalirkan air mata. Ini bukan bermakna mereka kuat tetapi bijak menyembunyikan perasaan dan emosi. Hakikatnya ada wanita yang hanya menangis di dalam hati.

Sebenarnya terlalu byk emosi yang menguasai perasaan wanita. Adakalanya amat sukar memahami perasaan dan emosi seseorg wanita. Persoalan knp bgitu mudah golongan wanita menangis wpun tiada sbb untuk berbuat demikian, masih mnjd tanda tanya sehingga mencetuskan kebuntuan terutama kaum adam.

No comments:

Post a Comment